\version "2.20.0"
\sourcefilename "en/included/display-predefined-fretboards.ly"
\sourcefileline 0
\include "predefined-guitar-fretboards.ly"
\paper {
#(set-paper-size "a4") line-width = 15.0\cm indent = #0
}
verseI = \lyricmode {
Lás -- ka ptá -- če je vol -- né, di -- vé a ni -- kdo je -- ho ne -- zkro -- tí, mar -- ně vo -- lá je srd -- ce chti -- vé a mar -- ně je -- mu li -- cho -- "tí. Je" -- den ho -- rouc -- ně pro -- sí, plá -- če a dru -- hý jak by ně -- mý byl, to -- ho vo -- lí si pře -- ce ptá -- če, an se mu lé -- pe za -- lí
}
verseII = \lyricmode { bil. Ten žár, ten žár, ten žár, ten žár, ten žár ci -- kán -- ské jes -- ti dí -- tě, je mu žád -- ný zá -- kon ne -- ní dán. Když zhr -- dáš mnou, já mi -- lu -- ji tě, však lás -- ky mé buď va -- ro -- ván. Když zhr -- dáš mnou, kdy tře -- ba zhr -- dáš mnou, já mi -- lu -- ji tě. Však lás -- ky mo -- jí, však mé lás -- ky buď va -- ro -- ván. Kdy zhr -- dáš mnou, kdy tře -- ba zhr -- dáš mnou já mi -- lu -- ji tě, však lás -- ky mo -- jí, však mé lás -- ky buď va -- ro -- ván.
}
verseIII = \lyricmode {
Lá -- ska ptá -- če je vol -- né, di -- vé a žád -- ný je -- ho nez -- kro -- tí, mar -- ně vo -- lá je srd -- ce chti -- vé a mar -- ně je -- mu li -- cho -- tí. Buď va -- ro -- ván. Buď va -- ro -- ván. Ten žár ci -- kán -- ské jes -- ti dí -- tě, je mu žád -- ný zá -- kon ne -- ní dán. Když zhr -- dáš mnou, já mi -- lu -- ji tě, však lás -- ky mé buď va -- ro -- ván. Buď va -- ro -- ván. Buď va -- ro -- ván.
}
melodyI = \chordmode {
s4 d2:m d:m d:m g:m/d g:m/d g:m/d a:7/d d:m d:m d:m d:m g:m/d g:m/d g:m/d a:7/d
}
melodyII = \chordmode {
d d d d g/d g/d g/d a:7/d d d d d g/d g/d g/d a:7/d d d d d g/d g/d g/d a:7/d d d d d g/d g/d g/d a:7/d d d d d g/d g/d g/d a:7/d d d
}
theFretBoardsI = \chordmode {
\override FretBoards.FretBoard #'size = #'0.95
\override FretBoard #'(fret-diagram-details finger-code) = #'none
\set chordChanges = ##t
\melodyI
}
theChordsI = \chordmode {
\set chordChanges = ##t
\germanChords \melodyI
}
theFretBoardsII = \chordmode {
\override FretBoards.FretBoard #'size = #'0.95
\override FretBoard #'(fret-diagram-details finger-code) = #'none
\set chordChanges = ##t
\melodyII
}
theChordsII = \chordmode {
\set chordChanges = ##t
\germanChords \melodyII
}
staffMelodyI = \relative c'' {
\key f \major
\clef "treble"
\time 2/4
\autoBeamOff \partial 4 d8^\pp cis \autoBeamOn \tuplet 3/2 { c8 c c } \autoBeamOff b bes a a16 a gis8 g \autoBeamOn \tuplet 3/2 { f16( g f) } \autoBeamOff e( f) g8 f e r8 d' cis \autoBeamOn \tuplet 3/2 { c c c } \autoBeamOff b bes a16 a r16 a g8 f \autoBeamOn \tuplet 3/2 { e16( f e) } \autoBeamOff d( e) f8 e d4( d'8) cis \autoBeamOn \tuplet 3/2 { c c c } \autoBeamOff b bes a16 a r16 a gis8 g \autoBeamOn \tuplet 3/2 { f16( g f) } \autoBeamOff e( f) g8 f e4 d'8 cis \autoBeamOn \tuplet 3/2 { c c c } \autoBeamOff b bes a16 a r16 a g8 f \autoBeamOn \tuplet 3/2 { e16( f e) } \autoBeamOff d( e) f8 e
}
staffMelodyII = \relative c' {
\key d \major
\clef "treble"
\time 2/4
d4. r8 r4 fis\p a4. r8 r4 d b4. r8 r4 e, e'4. r8 r4 a,4 d8 r16 a16 d,8 e fis8. a16 fis8 e d8. e16 fis8 g \autoBeamOn a16 a a a \autoBeamOff b8 a g r16 b e,8 fis g8. b16 g8 fis e8.( fis16) g r16 a8 \autoBeamOn b16 b b b \autoBeamOff cis8 b a4. r8 r8 r16 a fis8 e d8. e16 fis8 g \autoBeamOn a16 a a a \autoBeamOff d8 cis \acciaccatura cis8 g4 g8 r8 r8 r16 b g8 fis e fis16 r16 g8 a \autoBeamOn \tuplet 3/2 { cis16 b a } \autoBeamOff g8( \slashedGrace { a16 g16 } \autoBeamOn fis8.) e16 \autoBeamOff d4. r8 \repeat unfold 8 { r2 } r8 r16\p a'16 fis8 e d8. e16 fis8 g \autoBeamOn a16 a a a \autoBeamOff \acciaccatura a16 { d8 } \autoBeamOn \tuplet 3/2 { cis16( d cis) } \autoBeamOff g4 g8 r8 r8 r16 b g8 fis e fis16 r16 g8 a \autoBeamOn cis16( b) \autoBeamOff gis16 a fis'8.\f^\markup { \musicglyph #"scripts.ufermata" } \autoBeamOn \tuplet 3/2 { e32( fis e) } \autoBeamOff d2( d8) r4.
}
staffMelodyIII = \relative c'' {
\key d \major
\clef "treble"
\time 2/4
\autoBeamOff r4 d8^\pp cis \autoBeamOn \tuplet 3/2 { c8 c c } \autoBeamOff b ais a a16 a g8 fis e \autoBeamOn d16( e) \autoBeamOff fis8 e d r8 d'8 cis \autoBeamOn \tuplet 3/2 { c8 c c } \autoBeamOff b ais a a16 a g8 fis e \autoBeamOn d16( e) \autoBeamOff fis8 e d r8 r4 \repeat unfold 7 { r2 } r8. a'16\f <fis d'>8 <a e'>8 <d fis>8 r8 r4 s2 s2 r8. b16^\f <g e'>8 <b fis> <e g> r8 r4 s2 s2 r8. a,16\mf d,8 e fis8. a16 fis8 e d8. e16 fis8 g \autoBeamOn a16 a a a \autoBeamOff b8 a g r16 b16 e,8 fis g8. b16 g8 fis \autoBeamOff e8.( fis16) \autoBeamOn g r16 a8 b16 b b b cis8 b a r16 a16\f <fis d'>8 <a e'>8 <d fis>8 r8 r4 s2 s2 r8. b16^\f <g e'>8 <b fis> <e g> r8 r4 r2 r2 r2 r2 \bar "|."
}
\book {
\header {
tagline = ##f title = \markup \center-column { "Láska ptáče je volné" }
subtitle = "Habanera opery Carmen"
poet = \markup { "Georges Bizet, česky Eliška Krásnohorská" }
meter = \markup { \tiny \italic "Allegreto" \note #"4" #1 = 71 }
composer = "(Doprovod: 12)"
}
\score {
<<
\override Score.SystemStartBar #'collapse-height = #1
\context ChordNames { \theChordsI }
\context FretBoards { \theFretBoardsI }
\new Staff {
\set Staff.instrumentName = \markup \column { \italic { "Carmen " } }
\context Voice = "voiceMelody" { \staffMelodyI }
}
\new Lyrics = "lyricsI" {
\lyricsto "voiceMelody" \verseI
}
>>
\layout {
\context {
\Staff
\override VerticalAxisGroup #'minimum-Y-extent = #'(-3 . 3)
}
}
}
\score {
<<
\override Score.SystemStartBar #'collapse-height = #1
\context ChordNames { \theChordsII }
\context FretBoards { \theFretBoardsII }
\new Staff {
\set Staff.instrumentName = \markup \column { \italic { "Carmen " } }
\context Voice = "voiceMelodyII" { \staffMelodyII }
}
\new Lyrics = "lyricsII" {
\lyricsto "voiceMelodyII" \verseII
}
\new Staff {
\set Staff.instrumentName = \markup \column { \italic { "Sbor " } }
\context Voice = "voiceMelodyIII" { \staffMelodyIII }
}
\new Lyrics = "lyricsIII" {
\lyricsto "voiceMelodyIII" \verseIII
}
>>
}
}